MIRAGESPORT 4. Szezon – H Liga, Bahreini Nagydíj (ÖSSZEFOGLALÓ)

Share

A MIRAGESPORT 4. szezonjának második felvonásához érkeztünk. A soron következő nagydíj a Bahreini volt. A sivatag közepére, kifejezetten versenyzői célokból épült 5.412 méter hosszú pálya sok nehézséggel várta a pilótákat. Az egyik legkarakterisztikusabb pálya, amely Hermann Tilke munkaasztaláról “mászott le” 15 kanyart hord a hátán. A versenyzőkre először egy 18 perces időmérőedzés, és egy 29 körös verseny várt.

A H Liga összes pilótája 14 óra 10 perckor már vígan foglalt helyet a saját versenyszemélygépjárműjében. Elsőként Tbenci hagyta el a boxutcát, és az első mért kör (1.28.548) is az Ő nevéhez fűződött. Közel 10 perccel a vége előtt azonban Sevik tartózkodott az első pozícióban, a maga kis 1:28.005 -ös körével. Ekkor már 10 ember autózott mért kört, közülük pedig egyetlen egy ember (FerrariBeni) tartózkodott lágy keveréken. Rajta kívül az időmérőedzés összes résztvevője a szuperlágy keverék mellett tette le a voksát.

Sevik egészen addig örülhetett az első helyének, míg Légycsapó úgy nem gondolta, hogy megmutatja, milyen gyors a McLaren. Közel egy másodpercet vert rá az előbb említett Renault pilótára, 1:27.0 -t autózott. Természetesen egyből reagáltak a Renault -nál, és kiküldték a pályára Seviket, ám nem sikerült elkapni Légycsapót, bár 0.3 -ed tudott javítani a saját mért körén.

ALendvaiZsolt ugyan még belekotorászott a dolgokba, mindenkinél jobban megtudta közelíteni Légycsapót, de elkapni végül senkinek sem sikerült a McLaren tehetséges pilótáját (pláne, hogy tovább javított az idején). Az időmérőedzést tehát Légycsapó nyerte meg, aki a nagyszerű Ausztráliai nyitány után továbbra is magabiztosan terelgette a McLaren -jét. A H Liga Bahreini időmérőedzésének a végeredménye:

A felvezetőkör megkezdésekor Seviket a rendszer kizárta, így neki maradtak a garantált jéghideg abroncsok. Rajta kívül senki nem került vissza a rajtrácsra, úgyhogy mondhatni, hogy a H Liga pilótái maximális fegyelemmel voltak jelen. Ahogy a rajtrácson parkoló Sevikhez visszaértek a társak, elfoglalta mindenki a saját helyét, ujjaikat a megfelelő gombokra helyezték, majd várták, hogy a piros lámpák megjelenjenek, aztán eltűnjenek. Extra kérdés volt egyébként, hogy vajon ki-milyen taktikát fog alkalmazni.

A rajtot az első sorokból jóformán mindenki jól kapta el, DavidHUN pláne, ugyanis egy pozíciót egyből javítani is tudott. A verseny első kiesőjére a második kanyarig kellett várni, ott ugyanis először az egyik Red Bull kapott egy pofont, ám végzetesnek végül Anti, a Force India pilótájának manővere bizonyult, pár másodpercen belül ugyanis a falból állt ki. A sokat emlegetett “trükkös jobbos” (amely a 12 -es kanyart foglalja magában) első áldozata majdnem FerrariBeni lett, de sikerült korrigálnia a megcsúszást. A második kör megkezdésekor, szintén a kettes kanyarban Tomi húzta a rövidebbet, szinte ugyan ott eset ki, mint ahol egy körrel előbb Anti. Egyetlen egy körrel később, szintén a kettes kanyarban most Sevik húzta a rövidebbet, bár szerencséjére “csak” a kavicságyig jutott, a falat messziről elkerülte. A két Mercedes pilóta, FerrariBeni, és Blacklist utol is érte ennek hatására, sőt, Blacklist még egy előzést is megpróbált véghezvinni, csak nem éppen a legfelelőbb módon – a beugrással kiütötte Seviket, és még Ő is megpördült. A 9. és a 8. helyre estek vissza.

A gumik először Tomi alatt fogytak el, a jobb hátsójából jóformán semmi nem maradt. A versenyzők legtöbbje egyébként a két kiállás mellett tette le a voksát. Amikor mindenki azt gondolta volna, hogy Lendvai Zsolt, és Légycsapó a soron következő körben kifognak állni kereket cserélni, Légycsapó egyszer csak a falból kukucskált ki. A sokat emlegetett 12 -es kanyar volt az elkövető. Ugyan ebben a körben Lendvai Zsolt is a kiállás mellett döntött végül, és Ő is feltette a lágy gumit, ami pedig azt jelentette, hogy két kiállással számol. A versenyt a kiállások után MS Sajt vezette, aki a 13. helyről vágott neki a versenynek, köszönhetően az időmérőedzéses eltiltásának.

MS Sajt időközben kiállt kereket cserélni, és a közepes keverék mellett tette le a voksát. Ez pedig értelemszerűen azt jelentette, hogy végig fog menni a legjobb esetben az előbb említett keveréken, viszont nehéz dolga lesz, ha meg szeretné nyerni a versenyt. ALendvaiZsolt is kiállt kerékcserére, lágy keverék került fel a Haas -ra. MS DavidHUN kint maradt még egy körre, ami azt jelentette, hogy egy kis szerencsével Zsolt akár a vezetést is átveheti. MS Sajt mindössze 3.3 másodpercre tudta megközelíteni a kiállás után Haas pilótáját. Ugyan ebben a körben Greg kiállt kereket cserélni, és az őszintét megvallva a létező legjobb helyre jött vissza, ugyanis a Sevik-Cselza kettős elé jött vissza, akik ráadásul harcoltak is egymással. Ám amilyen szépen jött vissza a pályára, olyan csúnyán hagyta el azt, a hideg gumik miatt kicsúszott, és a füvön végezte. Szerencséjére nem törte össze az autóját, és tudta folytatni a versenyt.

Az első helyezett DavidHUN is kiállt végül kereket cserélni, és ami az egyik legérdekesebb adat volt, az a különbség volt közte, és a mögötte autózó Zsolt között. Ugyanis a különbség nem, hogy nőtt, csökkent.

A versenyt végül a nagyszerű versenyt futó, a rajtpozíciójához képest két helyet javító MS DavidHUN nyerte meg. A dobogóra felállhatott még a szintén óriási teljesítményt nyújtó Lendvai Zsolt, és a nap versenyzője szavazás nyertese, MS Sajt is. A H Liga Bahreini versenyének végeredménye: