Káosz, dráma, versengés – A H Liga összefoglalója

A MIRAGESPORT 4. Szezonja a Kínai nagydíjhoz ért. A H Liga versenyzői 14 óra 00 perckor kezdték meg a hétvége nyitányaként szolgáló első felvonást. A pálya karakterisztikája, nehézsége épp annyira volt számottevő, hogy megtippelni is lehetetlen volt azt, ki nyeri majd az időmérőt, és a versenyt.

Elsőként Tbenci hagyta el a boxutcát. Az első mért kör értelemszerűen szintén Ő teljesítette. 1:35.410 -es kör szerepelt ekkor a neve mellett. Ám hamar érkezett Tomi, és DavidHUN, akik szemmel láthatóan méretesen megverték. Az időmérőedzés ezen szakaszában FerrariBeni, woodogisti, és Sevik tartózkodott lágy keveréken, davidvillaszabi, és Greg a közepeseket választották, rajtuk kívül viszont mindenki az ultralágy keverékeken tartózkodott.

Az időmérőedzést végül DavidHUN nyerte meg a maga 1:31.128 -as körével. Kapásból három tizedet vert rá a második helyezett Sevikre, nem akármilyen kört tett össze! A H Liga Kínai nagydíjának az időmérős végeredménye:

A fentebb látható rajtrácsnak megfelelő felállással indultak el pilótáink a felvezetőkör teljesítésére. A Hermann Tilke által tervezett 5.451 km hosszú pályán nagyjából két perc alatt értek körbe. Légycsapó, és Nevr összeértek már a kettes kanyarban, úgyhogy egyből visszakerültek a rajtrácsra. Amint a többiek visszaértek a célegyeneshez, a rajtrácson elfoglalták az időmérőedzésen elért pozíciójukat, és várták, hogy a piros lámpák eltűnésével megkezdjék a 28 körös versenyüket. Rövid időn belül el is rajtolt a mezőny, sokan lecsúsztak az ideális ívről, de a legnagyobb meglepetést talán Légycsapó, és Beni okozták, ugyanis míg Beni a rajtot követően 4 pozíciót tudott javítani, Légycsapó egyet pipált ki. Azonban a McLaren pilótája túlságosan forrófejű volt, és a visszafordítónál telibe kapta Chappie -t, aki bár szerencsére nem csúszott ki, de a Red Bull felfüggesztésének semmiképpen nem tett jót. A problematika okozója, Légycsapó első szárnyán azonban keletkeztek felületi sérülések.

Elsőként MS Sajt állt ki a boxba, mindössze három kör elteltével. Az ultralágyakat a lágy keverékek váltották.  Sajt után egy körrel kiállt kereket cserélni még DavidHUN, Sevik, és Tomi is. Ők is a lágy keverékek mellett döntöttek, mely azt jelentette értelemszerűen, hogy két kiállással számolnak.

A 10. körben Woodogisti és Chappie kettőse okozott óriási meglepetést, ugyanis a szemmel láthatóan gyorsabb Chappie, a hátsó hosszú egyenesben legyorsulta Woodogistit, aki (a közvetítői kamerából látva) túl korán szeretett volna szélárnyékot csenni, ám ez olyan balul sült el, hogy Chappie -t a falba forgatta, míg Ő versenyben tudott maradni. Ezzel az esettel az első versenyén Chappie (aki harmadiknak kvalifikálta magát) hivatalosan is kiszállt az első helyért folyó csatából.

Mindeközben Sevik utolérte DavidHUN -t, ami azért volt izgalmas, mert Ők ténylegesen versenyben voltak még az első helyért vívott csatában. A Renault pilótája nagyszerűen tudta tartani a lépést a Ferrari motorral közlekedő Sauberrel, így pedig potenciális veszélyt jelentett Rá, és az első helyére. Egy ideig Sevik tartotta az 1 másodperces különbséget kettőjük között, ám egyszer csak úgy gondolta, hogy a 6 tized is megteszi. Aztán ebből a 6 tizedből hol 8, hol pedig 3 lett. A féktávokat rendre jobban tudta venni, roppant rövideket fékezett, ám az egyenesekben nem tudott sok mindent kezdeni a Renault pilótája, DavidHUN rendre jól védekezett ezeken a részeken. Ám a 15. kör legelején, a csigakanyarban egyszer csak lecsúszott az ívről, és így Sevik minden eddiginél közelebb tudott kerülni a Sauber pilótájához. Kettőjük csatározása egyébként azt eredményezte, hogy Légycsapó, a mögöttük közlekedő McLaren pilóta, a maga kis közepes keverékű gumijaival szépen-csendben lopta a távolságot, ami azért volt veszélyes, mert az előbb említett kettősnek még egyszer ki kell állnia, míg neki már nem. A 15. kör legvégén aztán Sevik végre betudott esni David mellé, ám a kanyart elfékezte, és a bukótérből kellett visszahoznia. Túlságosan nagy öngólt ugyan nem rúgott, de 6 tizedet hozzá kellett írni a különbséghez. Kettőjük csatározása a 17. körben ért félig-meddig véget, amikor DavidHUN kiállt kereket cserélni. Ez a cselekmény egyébként olyannyira meglepő volt Seviknek, hogy majdnem levágott egy komplett kanyart teljes egészében. A Renault pilótájának tehát nyomnia, és egyben reagálnia is kellett DavidHUN kiállására, mert egy hamarabb kiállás során akár több másodperccel is meg lehet növelni az előnyünket valakivel szemben (mondjuk azt azért hozzá kell tenni, hogy David -nek volt egy 5 másodperces büntetése). David egyébként a 4. helyre érkezett vissza a kiállást követően, de hamar megelőzte Zsolt -ot, aki a 3. volt. David előtt ezután már Légycsapó volt, aki 11 másodperccel ment a Sauber pilótája előtt.

A 17. kör legvégén aztán Sevik is betért kereket cserélni, és egy brutális 5 másodperces előnyre tett szert David -dal szemben, ami rendesen felborította a papírformát. Sevik egyébként mindösszesen 5,4 másodpercre volt Légycsapótól, amit a keverékek közötti előnye még tovább is fokozott számára. David, a hirtelen-hátrány ellenére nagyon összeszedett, és pokolian gyors volt, körről-körre dobálta a leggyorsabb köröket a versenyen. Mindeközben Légycsapó tartani tudta Sevik -et, stagnált kettőjük között a különbség, ami azért volt meglepő, mert egyrészt Légycsapó hét körrel idősebb abroncsokon volt, ráadásul egy keverékkel keményebben. Úgyhogy mondhatni, hogy brutális tempóban autózott a McLaren pilótája. Viszont Sevik nagyjából ekkor jött rá, hogy az a különbség, ami a két autó között van, az igen sok, dobott egy leggyorsabb köt, ám túlságosan sok mindent nem tudott már kezdeni Légycsapóval, ráadásul az adott 4.1 másodperc igazából 7.1 volt, köszönhetően a büntetésének.

A kedélyeket tovább borzolta a 23. körben megérkező eső, ami egyébként teljesen váratlan volt. Mondjuk igazából az eső nem esett, hanem jóformán szakadt, ami azért bizonyult érdekesnek, mert ha esetleg a verseny utolsó köreire intermediate-körülmények fognak uralkodni, akkor bizony itt még (kis túlzással) bárki megnyerheti a versenyt.

Az utolsó körökben, javarészt Greg, és Tomo voltak a képen, akik gigászi csatát vívtak egymással. Bár Tomo, a Toro Rosso -t hajtotta, közel sem érezte úgy, hogy a főcsapat pilótáját el kellene engedni.

Rövid időn belül ismételten megmutatta a technika ördöge önmagát, hiszen míg először Woodogisti hagyta el a sessiont, alig fél percre rá Légycsapó is kikerült a képből, így pedig rövid időn beül Sevik meg is tudta előzni. A platform megmutatta igazi kilétét, ugyanis (d3d -re lehetett gyanakodni, ám mint kiderült) Steam-hibával kompletten öt játékost dobott ki a szerverről. Bár Sevik állva maradt, és megnyerte a versenyt, Bala szavainak értelmében a kilépések előtti eredmény fog szolgálni végeredményként.

Mivel az élő adás végén látható végeredmény nem hivatalos, így az nem kerül mellékelésre! Egy biztos: Légycsapó nyerte meg a versenyt, Sevik lett a második, és DavidHUN lett a harmadik!