Kőkemény csata – a G Liga összefoglalója

Share

A drámai végkimenetelű H Liga után a G Liga megrendezése kérdéses volt, ugyanis a Steam globálisan okozott fejfájást az Online közösségnek, köszönhetően annak, hogy jóformán egyáltalán nem működött. Szerencsére, pár perccel a kezdés előtt ígéretesnek tűntek a kilátások, így a G Liga mindenféle csúszás nélkül el tudott indulni.

Elsőként LMNT4L hagyta el a boxutcát, és egy 1:31.8 -as körrel nyitott. Ám az időmérőedzést nem Ő, hanem Seti nyerte meg, a maga 1:30.504 -es körével. Ez volt Seti harmadik pole pozíciója, melyet egyébként zsinórban szerzett. A G Liga Kínai nagydíjának az időmérős végeredménye:


A felvezetőkört a pilóták 16 óra 27 perckor kezdték meg. Seti igen hamar körbeért, ami pedig azt jelentette, hogy hamarosan elrajtol a mezőny. A piros lámpák 16 óra 30 perckor aludtak ki. A legjobban kétség kívül Vinox kapta el a rajtot, ám a kedvezőtlen ív miatt igazából egyetlen egy helyet sem tudott javítani az első kanyar végéig. Bár Vinox -é volt a legjobb kiugrás, hivatalosan mégis Tbalazs rajtolt a legjobban, hiszen pár kanyar alatt már a 2. helyen tartózkodott, mely értelemszerűen azt jelentette, hogy a rajtpozíciójához képest már két pozíciót tudott javítani. Tbalazs életét az első kör legvégén már Nixcaptain emberségesen meg is nehezítette, sőt, a buliba még Vinox is beszállt, akinek bár leszakadt az első szárny egy kisebb eleme, de ez nem akadályozta meg abban, hogy egy kör alatt még pozíciót javítván felléphessen a 2. helyre.

Amilyen jól kezdett Tbalazs, annyira rosszul kezdődött meg neki a 3. kör. A kamera által szolgáltatott képen ugyanis azt vehettük észre, ahogy a 7 -es kanyarban elveszti uralmát az autója felett, és a kavicságyban köt ki Lacimen -nel együtt. Mindeközben Seti már 3,1 másodperces előnyre tett szert, szóval számára annyira nem volt izgalmas a helyzet, ellenben a 2.-3.-4. helyezettel, ugyani a három autó között mindösszesen 0.8 volt a különbség. Vinox minimális egérutat nyert, míg Nixcaptain és LMNT4L “élvezték” egymás társaságát. A 4. kör végén Seti, Nixcaptain, LMNT4L, és Envy a kiállás mellett voksoltak. Vinox elment még egy körre, míg a többiek egyértelműen a két kiállás mellett voksoltak. Érdekességként szolgált még a kiállások során az, hogy a Williams szerelői igen gyorsan dolgoztak, ugyanis a közel 5 másodperces hátrányukat Setivel szemben a boxban könnyedén ledolgozták. Egészen pontosan annyira, hogy 1,9 másodperc volt a Williams pilótájának előnye az előbb említett Setivel szemben.

Vinox mindeközben kint maradt még egy kört az ultralágy keverékeken, mely által arra lehetett gondolni, hogy talán az egy kiállást szeretné választani taktikaként. A hatodik kör végén Nixcaptain és Gomez egymást előzték, mögöttük pedig Envy tette pokollá Seti életét, mellyel egyébként Nixcaptain nyert még némi előnyt. Vinox közben kiállt kereket cserélni, és míg talán arra gondolt mindenki, hogy egy kiállásos lesz számár a verseny, és a kiállását követően majd közepes keveréket fog választani magának, feltette az ultralágyat. A hetedik helyre tért vissza a kiállást követően.

Seti a nyolcadik körben nagyjából magához tért, és hihetetlen gyorsasággal előzte meg Gomezt. Ez az előzés ahhoz volt jó, hogy még tovább faragjon hátrányából Nixcaptain -nel szemben, aki ekkor már 3,5 másodperces előnnyel autózott a Red Bullal közlekedő Úriember előtt. Seti hamar átrágta magát Petarta -n is. Vinox közben -köszönhetően az előzési kavalkádnak- megérkezett Envy -re, de hiába volt két keverékkel lágyabban, nem igazán tudott hosszú ideig mit kezdeni a helyzettel. Vinox a 13. kör legvégén állt ki kereket cserélni, és azért halkan ki lehetett jelenteni, hogy az ultralágyas etapja nem volt maga az etalon.

Viszont itt már az következett be, amire számítani lehetett, a közepes keverékek mellett döntött. Ám még ezután sem tűnt Vinox gyorsasága meggyőzőnek, talán már valamilyen szinten le is mondott arról, hogy az első hármassal felvegye a kesztyűt. Közben Seti, a 20. körtől számítva állandóan elkezdte megfutni a verseny leggyorsabb körét, és rövid időn belül 1,6 másodpercre megtudta közelíteni a Williams pilótáját, Nixcaptaint, akinek elképesztően jó versenye volt. Iszonyatosan rövid időn belül hozott még 4 tizedet Nixcaptain -en, így pedig 7 körrel a vége előtt már csak 1,2 másodperc volt a hátránya.

LMTN4L mögött, Vinox végképp feltette az “I” -re a pontot, mert hogy kegyetlenül kicsúszott a pályáról, és egyből két pozíciót veszített. A csapattársa, Laowen, és Petarta is elmentek mellette.

Az első helyért folytatott csatát azonban Seti a 23. kör legvégén eldöntötte, amikor a hátsó egyenesben, DRS segítségével megelőzte Nixcaptaint, és futópályára lépett. Két kör után már 8 másodperccel vezetett Nixcaptain előtt, aki a nagy nyomás hatására rontott egy nagyobbat. Az utolsó körökre Envy-Laowen kettőse varázsolt szemünk elé egy óriási versengést a negyedik helyért. A kettős közül végül Laowen végzett előrébb, köszönhetően annak, hogy Envy kicsúszott.

A versenyt végül Seti nyerte meg egy óriási hajrát követően, a másik Nixcaptain lett, a harmadik helyre pedig LMNT4L ért oda, mindössze 0.5 -del maradt el a második helytől. A G Liga Kínai nagydíjának a végeredménye: