B Liga: Padlófűtés triplázik, a McLarenek nagyot jöttek, LEVI drámait hibázik.

A B Liga Kínai nagydíja szívszorító szárazsággal kezdődött. A hétvégére jövendőlt záporok, zivatarok sokasága szinte egyáltalán nem váltak valóra, ez alól pedig a délután 4-kor startoló időmérő edzés sem volt kivétel. A futam időjárására utalhatott az, hogy a pilóták nagy része az Ultralágy gumit mellőzve, Lágy, és Közepes keveréken kezdte meg a kilóméterek róvását, az első komoly kört azonban LEVI hozta, a leglágyabb keveréken, egy 1.30.3as idővel, ezzel az átmeneti vezetést is megszerezve. Mögötte alakult az erősorrend, Padlófűtés és Trollmula is gyönyörű köröket futottak közepes gumikon, előbbi 1.31.8at jött, utóbbi pedig 1.32.2es idővel kopogtatott az előtte lévő lágy gumis versenyzők ajtaján. LEVIre nem kellett sokat várni, a nap első 1.29es ideje is megérkezett vele együtt. A következő durranást Padlófűtés hozta, a második helyre jött fel a Renault pilótája, méghozzá Lágy keverékű gumikon. Szala meglepetést okozva 2 kört tett az ultralágyakba, így a második helyre hozta be az autót, ezzel jelentős gumihátrányt vállalva. Bencytó érkezett is meg nem is, csak a 6. helyet tudta hozni az ultralágy keverékkel. Az első 10ben keverve volt minden, a gumikeverékeket felolvasva igazi nyelvtörőt kaptunk. Peet Psychoval együttérezve nem futott mért kört, így az utolsó előtti helyről várhatta a futamon a lámpák kialvását. Levi toronymagasan hozta a Polet, Szala megőrizte a második helyét, Padlófűtés pedig a második sorból indulhatott elsőként Lágy keverékkel.

A várakozásoknak megfelelően a B Liga futama az időmérőhöz hasonlóan száraz körülmények között várta a rajtot. Bencytó és Bigzé rögtön a felvezető körön szemeztek egymással, így hideg gumival várták a rajtrács többi tagját, a helyüket már elfoglalván. Szala a belső ívet kihasználva lerajtolta LEVIt, Bencytó pedig egy hatalmas rajtot fogva a harmadik helyre hozta fel magát 2 kanyar után. Padlófűtés a külső ívre szorult, így hoppon maradt, azonban a kör végén már vissza is szerzett egy pozíciót a szintén bukó Gáborral szemben.

A McLarenes Peet és Psycho hatalmasat rajtoltak, előbbi a 12., utóbbi a 13. helyen állt a második körben. Padlófűtés, Bencytó, és Szala vonatba kezdtek, a Renault pilótája szélsebes tempót autózott a lágy keverékű gumikon, LEVI eközben pedig az előnyét növelve készítette elő saját stratégiáját. Szala mellett Csdobak is elment, a Renaultok a rossz rajt után visszahúzták magukat versenyképes pozícióba. Az 5. körben egy baleset lepte meg a hátrébb autózókat, ezzel Peet nyert nagyot, egy kör alatt 3 pozíciót hozott, ezzel a 6. helyen gyűrte az aszfaltot a McLaren alá. Csapattársa Psycho mögötte kis kihagyással, és egy Haassal arrébb a 8. helyen koptatta a közepes keveréket.

Az élen mindkét Renault elment a Red Bullos Bencytó mellett, aki még a 7. körben is tartotta velük a tempót az Ultralágy gumikon. LEVI 2 kiállás mellett döntött, így ő az idővel futott versenyt az élen álló Renault párossal folytatott küzdelmében. Bencytó a kiállása után a csapattársa Troll mögé érkezett vissza, 3 másodperces lemaradásban. LEVI eközben dobálta a leggyorsabb köröket, annak érdekében, hogy visszaállhasson az élre a második kiállása után. Villámtempóban utolérte a Ferraris benesjózsit, majd 3 kanyar után be is kebelezte a féltestvérautóban ülő kollegáját. Csdobak kiállása után meleg helyzetben találta magát, Bencytó elszáguldott mellette a csigában, hideg gumikon a sárga-fekete autóban versenyző pilóta pedig nem tudott visszatámadni. Részben a csatának, részben az alapvető tempóelőnyének köszönhetően Padlófűtés a csatázó felek elé jött vissza kiállása után, több mint 5 másodperces előnyben.

Bigzé a gumielőnyét kihasználva a 16. körre utolérte Bencytót, csakúgy, mint LEVI a McLareneket, majd ahogy Peetet megelőzte, megjelentek az első esőcseppek a versenyzők sisakrostélyain. Bencytót bekebelezte Bigzé, majd Robi is, így kialakult egy triumvirátus is. Padlófűtés elképesztő tempót autózott, így utolérte az első 3ast. Robi, Bencytó, és Bigzé folyamatosan ütötte verte egymást, az eső tovább csepergett, a McLarenek pedig tenyerüket dörzsölve várták azt, hogy a pálya alkalmas legyen az intermediate gumik használatára.

A 20. körbe hajolva 3 szívroham érte a nézőket. Bigzé összetörte az autót, Psycho kiállt a boxba, és 4en is az Interek mellett döntöttek. LEVI és Padlófűtés elhúzták a kiállást egy körrel, ezzel Psycho közvetlen a csatázó felek mögé ért oda. Itt már mindenki az átmeneti csapta fel a pályára eső vizet. A mezőnyt az eső megkeverte, azonban szét is húzta, így 2 párharc maradt a 23. kört követően. Szala és Golden, valamint Troll és Fenton küzdöttek pozícióért.

Az élen LEVI, Padlófűtés, és Psycho egy-egy-egy másodpercre voltak egymástól. Psycho lassan maradt vissza, az első két pilóta azonban tovább zúzták egymást, előzési távolságba azonban nem tudta magát küzdeni a Sauber pilótája. Bencytó és Robi egymásra találtak a futam végére, majd egy próbálkozás után a Red Bullos hibázott, majd visszaesett a Williamses versenyzőtől. Az utolsó két körre LEVI teljesen megérkezett, a monszun pedig elérte a pályát, így az intermediate gumik szinte használhatatlanná váltak. A versenyzők kint maradtak, kockáztatva ezzel, azonban mindenki behozta az autót a végén, aki nem esett ki már előbb.

A dráma ettől függetlenül nem maradt el, Padlófűtés bár megnyerte a futamot, LEVI azonban egy példaszerű piruettel ajándékozta meg az utolsó kanyart, és a nézőket, ezzel tálcán kínálva Psychonak a második helyet, aki az utolsó helyről autózta ki a 18 pontot érő második helyezést.

A B Liga nagydíját itt, a nap további történéseit pedig a Youtube csatornán követhetitek figyelemmel.