A versenynaptár egyik legrettegettebb pályája. A hely, ahol akár egy tized másodperces bambulás is végzetes lehet. A MIRAGESPORT 4. Szezonja elérkezett az egyik mérföldkőhöz, Bakuhoz.
Elsőként Tbenci15 nyitott szabályos mért körrel. Power, és Sevik voltak az elsők, akik eldobták a vasat az Azerbajdzsáni aszfalton, és könnyedén a falban végezték. A tavaly látottakhoz képest mérföldekkel jobban szerepelt a H Liga osztálya, ugyanis igen sokan (szám szerint), 14 -en fejezték be valamilyen módon az időmérőt. Eme 14 emberből mindenki futott érvényes mért kört, sőt, még Power is, bár Ő ugyebár még az időmérőedzés elején kiesett.
Az időmérőedzés 14 óra 25 perckor járt le. A kvalifikáción a legjobban (avagy a legeredményesebben, nézőpont kérdése) Légycsapó teljesített, a maga kis 1.38.843 -as körével. Tw1c3 mindösszesen 1,3 másodperccel kapott ki, ami egyébként azért volt pozitívum, mert Ő szuperlágy keverékkel teljesítette azt a kört, így értelemszerűen arról is kellett indulnia.
A H Liga Bakui időmérőedzésének a végeredménye:
A felvezetőkör 14 óra 28 perckor vette kezdetét. Mint ismert, a felvezetőkör jóformán egy próbakörként funkcionál a versenyzőknek. Feltérképezik a pályán történt változásokat (már ami az aszfaltot illeti), az abroncsokat a létező legmegfelelőbb hőtartományba juttatják, a fékeket üzem meleggé teszik, és mindeközben boldogan integetnek az alul öltözött hölgyeknek.
A pilóták 14 óra 31 perckor érkeztek vissza a rajtrácsra. A rendszer Woodogistit, és Greget helyezte vissza idő előtt oda, így igazából csak a pilóták egy része érkezett vissza az előbb említett időben a rajtrácsra. A rajtot tizedmásodpercekkel megelőzőleg DavidHUN kiugrott a rajtnál, így Ő alapból egy áthajtásos büntetéssel kezdte meg Bakui menetelését. Néhány kanyarral később Woodogisti összeszedett egy 5 másodperces stop & go büntetést, aztán meg elmérte a féktávot, és egy az egyben felpakolta a falra szegény Cselza -t, aki egyébként egyáltalán nem volt vétkes. A két kiesőhöz csatlakozott még Blacklist, és Power is. Mindeközben a nemrégiben említett McLaren-pilóta csapattársa, Légycsapó nagyszerűen, és magabiztosan vezette a versenyt, bár a második körben már csak a nem túl biztató 0.067 maradt neki előnynek. Tw1c3 potenciális veszélyt jelentett a narancssárga autóval közlekedő Úriemberre, ráadásul taktikai előnyben is szerepelt.
A 3. körben Tw1c3 aztán kitolt magával, mert hogy Légycsapó szemmel láthatóan teljes felkészülésben volt a kigyorsításra, Tw1c3 pedig mögötte ezt nem igazán vette figyelembe, így pedig igen kellemetlen módon neki ment a Renault -jával, melynek szárnyának egy darabja el is hagyta a fedélzetet. Bár a sérülés hatására azt lehetett gondolni, hogy Tw1c3 bukott mindent, ám ennek ellenére előbb Légycsapó ment ki abroncsokat cserélni, ráadásul mindezt úgy, hogy tudatosította bennünk: két kiállás lesz ebből. Ekkor már négy ember esett ki a versenyből. A negyedik kör legvégén aztán Légycsapó is megcsókolta a falat, az Ő elülső szárnyának egy darabja szintén leszakadt, bár ez annyiból volt rosszabb, mint Tw1c3 -nál, mert Légycsapó pont egy fél körrel előbb állt ki kereket cserélni.
DJ Maugli, az újonc Greg -re kapaszkodott fel, nem sokkal előrébb pedig Tomi és David boldogították egymást. A hosszú egyeneshez való megérkezéskor DJ Maugli mérföldekkel jobban gyorsított ki, és szó szerint olyannyira megtolta Greg -et a síkánban, hogy szegény Greg a falban végezte. Bár nem végzetesen, hanem csak úgy… “finoman”. Ezzel a kis perpatvarral Sevik járt a legjobban, aki meg is előzte az előbb említett kettőst. Bár nem örülhetett túlságosan sokáig ennek a ténynek, mert Ő is a falban végezte, szintén Maugli ámokfutásának köszönhetően. Jóformán beletolta a falba a Renault -t.
Tw1c3 egyébként a 11. körben érkezett a boxba kereket cserélni, és a kiállást követően a 2. helyre érkezett vissza, közel 15 másodperces hátránnyal a versenyt sérült autóval vezető Légycsapó mögött, aki ugyebár két kiálláson volt, szóval egyszer még érkeznie kellett a boxba. Néhány körrel később a legnagyobb izgalmat Greg okozta, amikor elnézte a féktávot, és a bukótérben állt meg egy kávé erejéig. Aztán természetesen folytatta a versenyt.
Légycsapó a 16. körben állt ki kereket cserélni. A szuperlágy keverék mellett döntött, mindezt úgy, hogy az új papucsok mellett nem kért szárnycserét (bár, mint kiderült, Tw1c3 sem a kiállásánál). 5,6 másodperc volt a hátránya Tw1c3 -hoz képest, miután visszaérkezett a pályára. Mondhatni, hogy egy nyílt sisakos küzdelem vált hivatalossá.
Légycsapó a 20. körben érte utol Tw1c3 -t, akit az első kanyar legvégén tudott megelőzni. A 22. körben aztán, egy teljesen furcsa tényező árnyékolta be a Baku nagydíj végét: a Renault pilótája kiállt kereket, no meg szárnyat cserélni. Így pedig a 3. helyre érkezett vissza, Tomi mögé. Bár Őt hamar levadászta, a 25,9 másodperces hátránya Légycsapóval szemben igen soknak bizonyult.
A versenyt végül Légycsapó nyerte meg, a 2. helyen Tw1c3 végzett, Tomi679 pedig élete első dobogóját autózta a MIRAGESPORT történelmében. Célba ért mért DavidHUN, nevr, Tbenci, Greg, és Sevik. Kiesett Dj Maugli, Lendvai Zsolt, FerrariBeni, Anti, Power, Blacklist, Woodogisti, és Cselza.
A H Liga Bakui nagydíjának a végeredménye: