Egy hetes kihagyás után, a valósághoz hasonlóan a MIRAGESPORT -ban is felbőgtek a száguldó cirkusz “állománybéli” autóinak a motorja. A helyenként zavaros-időjárással szolgáló Kanadában folytatódott a dráma melegágya, a MIRAGESPORT. A H Ligában 13 tag rótta tiszteletét a Gilles Villneuve nevével fémjelzett pályán. Az időmérőedzés 14 óra 10 perckor kezdődött meg. Mivel igen sokáig a boxban csücsültek a pilóták, arra lehetett tippelni, hogy talán esni fog az eső. Ám egyelőre még túlságosan merész dolog lett volna jósnőset játszani.
Doki volt az első, aki kigurult a pályára, illetve megpróbálkozott egy mért kör összerakásával. Azonban a tervezettnél kicsit rosszabbul alakultak a dolgok, így nem is fejezte be azt a kört. Az első hivatalos mért kör Szabi_Playz nevéhez fűződik, 1:11.9 -el. Ő egyébként egy újonc, úgyhogy ehhez mérten annyira nem is volt rossz ez a bizonyos próbálkozás. Szabin kívül mért körrel jelentkezett még Légycsapó, Lendvai Zsolt, és Chappie is. Ekkor még 12 perc volt a végéig. Durván 10 perccel a vége előtt Tw1c3, és Sevik is feliratkoztak a pole pozícióra vágyók listájára, ám ekkor még mindig roppant kiélezett volt a csata, tippelni sem lehetett arra, hogy a legvégén ki fog az első helyen végezni.
Az időmérő edzés végére a nap is megtalálta régi önmagát, és úgy sütött a Kanadai pályára, mint még soha. A nap megérkezése csak egyet jelentett: a rajtrács felállításául szolgáló-rész a végéhez ért. Az időmérőt Tw1c3 nyerte meg, a maga kis 3 körös hiperlágy keverékével. A H Liga Kanadai időmérőedzésének a végeredménye:
A versenyre áttérvén aztán megbizonyosodtunk róla: eső lesz. De még hogy milyen! Elképesztő eső várt a pilótákra, ám egyelőre még csak átmeneti esőgumira volt szükség. A felvezetőkör után aztán, 14 óra 33 perckor elrajtolt a mezőny. A rajtot az első sorból Légycsapó kapta el a legjobban, és pár kanyar után már egy utcahossznyival vezetett is Tw1c3 előtt. Mögöttük Chappie is előre lépett egy pozíciót, Sevik pedig a 4. helyen értelemszerűen bukott. A legtöbbet ekkor TBenci (+2), Anti (+3), és Cselza (+3) javították a rajtpozíciójukhoz képest.
A harmadik körben aztán a MIRAGESPORT megerősítette azt a titulust, amely már oly régóta körülövezi a bajnokságot: dráma! Tw1c3, miután visszaelőzte Légycsapót, egy elképesztő manőver hatására, az 5 -ös kanyar után, a 6 -os felé haladva a falnak vágta Renault -ját, így aztán Ő kiállni kényszerült a versenyből. A vezetést Chappie vette át. Többek között Légycsapó is szenvedett elég rendesen, a negyedik körben Ő is kiállni kényszerült, bár Ő csak a boxba.
A hatodik körhöz érkezvén a Cselza-Tomi679 által okozott izgalmaknak lehettünk szemtanúi. A Haas, és a Toro Rosso pilótája gigászi csatát vívtak egymással, sőt, ehhez a kettőshöz még Anti is sietett megérkezni. Ő azonban kiesett, csak úgy, mint az újonc Szabi, Tbenci15, és Doki. A 11. körben aztán ismételten előbukkant a nap, és elkezdődött egy óriási taktikai csata, melyet a legjobban a Renault, és a Red Bull rakott össze. Chappie, és Sevik az utolsó körökig óriási csatát vívtak, csak hát ugyebár sötét tényezőként jelen volt a büntetés (melyből egyébként Sevik elképesztő módon nem szedett egyet sem). A versenyt végül Sevik nyerte meg, Chappie és Cselza kettőse előtt. A H Liga Kanadai nagydíjának a végeredménye: