Fokozzuk az izgalmat! – Az F Liga Osztrák összefoglalója

Share

Az F Ligában jelenlévő autók motorjai 18:00 -kor bőgtek fel először. Bár nagyon ígéretesnek indult minden, és a pilóták is tele voltak mindenféle bizonyítási tulajdonságokkal, a kedélyállapotukat az az icike-picike kis történés lombozta le, melyet esőnek hívunk. Méghozzá igen csak emberes esőnek. Az F Liga újonca egyébként Bence volt.

Az első mért körök tapogatózás szempontjából jöttek létre. A pilóták megízlelték az esőzés okozta nehézségeket a pályán, megnézték a tapadást, miegymás. Az előrejelzések arra engedtek következtetni, hogy talán, a legjobb esetben elkezd majd szépen, lassan, ám de nagyon erősen,  és okosan felszáradni a pálya. Ez egyébként meg is történt, méghozzá akkor, amikor már csak 10 perc volt hátra az időmérőedzésből. Egyértelműen itt is az járhatott a legjobban, aki az utolsó másodpercekben kezdi meg a mért kört, mert a társak által felgumizódik a pálya, jobb lesz a tapadás, ezáltal pedig jobb lesz az időeredmény is. Nem is beszélve arról, hogy a természetanya nagyon gondosan foglalkozott a pálya felszáradásával. Nagyon rövid időn belül a pálya már alkalmas is volt a száraz keverékek alkalmazására. Amikor már csak 8 perc és 53 másodperc volt hátra az időmérőből, a versenyigazgatóság engedélyezte a DRS használatát, ami csak egyet jelentett: hivatalosan is száraz körülmények uralkodnak.

Az első mért kört, száraz gumikkal TheNinjonOne Dani teljesítette. Közel hat másodperccel volt már ekkor gyorsabb a mezőny az új száraz keveréken, mint az átmeneti esőgumikon. Ez a javulás egyébként körről-körre csak tovább fokozódott, köszönhetően az előbb említett száradásnak, és gumizódásnak.

Az új erőre kapott időmérőedzés a legutolsó másodpercekig izgalmas maradt. Először Atitak, aztán Falicsi, utána pedig Dani tűnt az abszolút győztesnek. Ám ekkor jött Laki, aki emberesen átvette a vezetést, sőt, még meg is tartotta azt. Laki megnyerte az időmérőedzést, a 4. szezonban már másodszor. Mögötte Dani végzett, akit pedig a csapattársa, Falicsi követett. A G Liga Osztrák időmérőedzésének a végeredménye:

A felvezetőkör 18 óra 26 perckor vette kezdetét. Egy teljes kör állt a pilóták rendelkezésére. Ez idő alatt kellett a gumikat üzemi hőfokra melegíteni, a fékekkel egyetemben. Egyedül Riasztó került vissza a rajtrácsra, bár baleset nélkül Dani sem úszta meg a dolgokat, az utolsó előtti kanyarban megforgott, és rengeteg piszkot ragasztott hozzá az abroncsához. A felvezetőkör végeztével a pilóták elfoglalták az időmérőedzésen elért pozíciójukhoz járó rajtkockát, majd a koncentráció legmagasabb hőfokára emelvén saját magukat, várták a piros lámpák kialvását.

A rajt 18 óra 30 perckor következett be. Atitak kiugrott a rajtnál, Laki pedig nagyszerűen jött el, egészen a következő kanyarig, ahol aztán Dani megelőzte Őt. Az eddig látott összes ligához hasonlóan a hátsó részeken szintén történt egy kisebb baleset, de a mezőny első fele úgy, ahogy jól jött el. Laki előtt, és mögött egy-egy Red Bull volt látható. Értelemszerűen az előtte lévő jobban érdekelte, mint a mögötte autózó, de Falicsi nagyon ragaszkodott a Sauberrel közlekedő Úriemberhez, sőt, a következő kanyarok egyikében még meg is tudta előzni Őt. Így aztán helyreállt a (Red Bull szerinti) Világ rendje, bikás autók 1-2. A legtöbb pozíciót néhány kör alatt (Tőle már megszokott módon) Riasztó javította. Szám szerint 6 -ot.

A Red Bulltól nem először lehetett látni, hogy a multi 21 -et egy az egyben mellőzik. Így volt ez Dani és Falicsi esetében is, ugyanis engedték kettőjüket meccselni. Bár Dani kitűnően védekezett, Falicsi óriási veszélyt jelentett rá, és a veszélyt egy idő után már cselekedetté át is konvertálta: megelőzte Danit. Falicsi -nak a Red Bull valóban szárnyakat adott, sebes volt, mint a villám. Ám ugyan ez elmondható volt Daniról, és Lakiról, hiszen Ők egyáltalán nem szerettek volna lemaradni Falicsiról. Dani, a 6. körben visszaelőzte a csapattársát, akire Laki is kapaszkodott. Mögöttük közben megjelent Fixer is, így pedig már négy versenyző volt esélyes az első pozíció megszerzésére. Falicsi aztán már nem is bírta a vállára nehezedő nyomást, elfékezte az egyes kanyart, így pedig Laki el is tudott menni mellette. Fixer picit leszakadt, Dani pedig a kiállás mellett döntött. Fixer, mindeközben hatalmas lélekjelenlétről tett tanúbizonyságot, és egy elképesztő módon esett be Falicsi mellé. Bár az előzés nem sikeredett, gyönyörű látványt nyújtott a cselekménye. Dani egyébként ultralágy keveréket kapott, mely egyértelműen a két kiállásra engedett következtetni.

Az ultralágy keveréken lévők alatt lassan elfogyott az abroncs, lassulni kezdtek, ellenben ugyebár a fordított taktikán lévő lágy gumisok, akik alatt meg még akkor kezdett el működni a technika. Az első három helyezett 1,3 másodpercen belül volt, a hátsó részeken lévők pedig egymás hátsó gumiját szagolgatták igen közelről. Hihetetlenül nagy verseny volt, nagyon komoly csatákkal, elképesztő manőverekkel. Aztán egyszer csak elkezdett beborulni az égbolt. Néhány körrel később meg az eső is megérkezett, mely egyértelműen nem azoknak kedvezett, akik már kiálltak kereket cserélni. Akik nem voltak még kint, azok Twist, G3mb0X, Joker, és Ati voltak a mezőny első feléből.

Fixer, Joker ellen egyszer már igen keményen védekezett, ám amikor Falicsit megforgatta, mondhatni, hogy nem lett a verseny közkedvelt alakja. Pláne nem akkor, amikor mindenféle fékezés nélkül belerongyolt Joker hátuljába. Meggondolatlan, felesleges manővereket hajtott végre, és bár nem volt benne túlságosan sok szándékosság, egy körön belül két ember versenyét tette tönkre.

A versenyzők nagyon rövid időn belül a kiállás mellett döntöttek. Hozzáteszem, teljesen indokoltan, hiszen baromi rövid időn belül vált a pálya átmeneti esőgumissá. A verseny első kiesőjére a 18. körig kellett várni. Ekkor esett ki Veron.

Végül az eső teljesen megborította az erősorrendet, és egy félig váratlan végeredmény született az F Liga eseményén, melyet egyébként Dani nyert meg Twist, és Laki előtt. A MIRAGESPORT az elmúlt három versenyen (H-G-F) továbbra is megtartotta jószokását, és otthont adott a drámának.

Az F Liga Osztrák nagydíjának a végeredménye: