Az ám a taktika! – Deadbye győzelme

A H Ligát értelemszerűen a G követte, méghozzá kellemes, tiszta időben. Az esetleges pole pozícióért tíz ember versengett.

Az időmérőedzés során Tbalazs tűnt nagyon sokáig a pole pozíció elhódítójának, ám a taktikai csata után (először az ultrák, majd a hyperek kerültek elő) megtippelhetetlen volt a valós végeredmény. Főleg, hogy Seti, és Ptamas is nagyon szeretett volna az első kockából rajtolni az éjszakai verseny során.  A jó öreg utolsó pillanatos tűzijáték meg is hozta a hatását, hiszen Ptamas, a leintést követően átvette a vezetést. És bár hiába volt még a mezőny színe-java mért körön, nem tudtak javítani, ez pedig azt jelentette, hogy Ptamas tudott győzelmet aratni a G Liga Szingapúri nagydíjának időmérőjén. A képzeletbeli dobogóra felállhatott még Tbalazs, és Seti is, méghozzá ultralágy keverékekkel.
Az időmérő végeredménye:


A felvezetőkörre 16 óra 35 perckor került sor. Egy köre volt arra a pilótáknak, hogy az adott dolgokat megfelelő hőmérsékletűre hevítsék, aztán dolguk végeztével nekilássanak a 31 körön át tartó versengésnek.

A rajtról Envy jött el valami eszeveszett módon, és pár kanyar után már a 3. helyen tudhatta magát. Dujcsika majdnem a falban végezte, ám “szerencsére” csak pár pozíciót veszített, a versenyt pedig folytatni tudta. Az első körben Ptamas-Tbalazs-Envy tették ki az első hármast. Közben Dujcsika hibát hibára halmozott, ez pedig értelemszerűen negatív hatással volt a versenyére. Mindeközben Ábi (aki a 10. helyről rajtolt), hamar a 6. -on találta magát.

Ahogyan azt jósolni lehetett, Ptamas három kör múltán már el is kezdett szenvedni a hiperlágy keverékével. Ellenben ugyebár Tbalazs -zsal, akinek az ultralágy abroncsai még csak most kezdtek el megfelelően működni. Ám ennek ellenére Tamás szépen védekezett a Mercedes -szel szemben, viszont ez a bizonyos védekezés arra szolgált, hogy Balázsra megérkezett Envy, és Seti is. A narancssárga autó többet volt keresztben, mint egyenesen, ezért aztán ki is állt kereket cserélni az ifjú Tamás, akinek pedig ezzel el is veszett a pillanatnyi győzelmi esélye.

Az 5. körben a győzelem legnagyobb esélyese, Tbalazs egy óriási hibát követően a 3. helyre került vissza. Bár ezzel átadta a verseny vezetésének lehetőségét Envynek, rossz hírként szolgált az, hogy Seti befurakodott kettőjük közé. A szerencse végül rámosolygott a Mercedesekre, ugyanis Seti (Tbalazs -hoz hasonlóan) elkövetett egy kisebb bakit, mely pont annyira volt “kicsi”, hogy a 3. helyre csúszott vissza.

Seti, a hibáját követően, a 8. körben kiállt kereket cserélni. Ez ugyebár viszonylag hamar volt, így kíváncsiságra adott okot a Mercedesek reakciója. Kijönnek, avagy sem? Egy körrel később aztán választ is kaptunk a kérdésre, ugyanis Tbalazs úgy döntött, hogy a kiállás lesz a menő. Viszont néhány kanyarral később szertefoszlatta a Mercedesek ámokfutását, ugyanis a hideg gumik túlnőttek a tűrőképességén, és azt javasolták Balázsnak, hogy szakítsa ki a futóművét. Ő pedig így is tette. Ezzel egy időben Seti elhagyta első szárnyának egy részét is. Ez pedig Envy számára (aki a 9. kör legvégén állt ki a boxba) azt jelentette, hogyha kellő tempót tud autózni, megnyerheti a versenyt.

A 13. körben aztán bekövetkezett a lehetetlen: elkezdett szakadni az eső. Ekkor Deadbye volt az első helyen, a maga kis 12 körös lágy gumijaival, 13 másodperces előnnyel Envy előtt, aki már egyszer kiállt kereket cserélni. Az erőviszonyok szokás szerint megborultak, és jött a sötétben való tapogatózás, mialatt egyébként az autók kanyarról kanyarra jobban csúsztak. Deadbye, Ábi, Ptamas, és Seti egyből kiállt kereket cserélni. Az átmeneti esőgumik mellett döntöttek. Envy kint maradt még egy kört, ami ugyebár rettenetesen rossz döntésnek minősült, ráadásul még a szárnya is sérült. A kiállást követően a 3. helyre tudott visszaérkezni. Nem volt túl messze sem Ábitól (aki ekkor a 2. volt), és a mögötte érkező Ptamas -tól sem. Deadbye viszont 21 másodperces előnynek örvendhetett.

A 15. körben a körülmények egyre romlottak. Ezt a romlást Seti, és a Red Bull értékelte jelentősnek, ezért fel is tették az esőgumit. Utána szinte egyből Dujcsika is hasonlóan cselekedett. A többiek, egyelőre még az átmeneti esőgumival maradtak. Néhány kör elteltével már látni lehetett a két abroncs közti különbséget. Ez az eredmény pedig azt támasztotta alá, hogy bár az eső körről-körre jobban esik, közel sincs a pálya rossz állapotban, átmeneti esőgumin bőven túl lehet élni a dolgokat. Ez pedig Setinek, az 5. helyen nem sugallt túl jó jövőt, aztán még az internetkapcsolata is cserben hagyta, így teljesen le is került a térképről. Ha eddig nem lett volna elég izgalmas a verseny, Envy meglepő boxkiállása, és az 5 másodperces büntetése mindenképpen okozhatott még “kellemes” meglepetéseket.

Az utolsó körökre óriási izgalmakat okozott Deadbye, Ábi, és Ptamas. Tudni illik, az előbb említett Úriembereknek volt büntetése, míg Tamásnak nem. Ő ezzel pontosan tisztában volt, és az összes létező erőforrást segítségül hívta annak érdekébe, hogy elkapja az előtte lévő két pilótát. Ábit még büntetés nélkül is elkapta, köszönhetően a 6 körrel korábbi kiállásának. 6,2 másodperc volt az előnye Deadbye -nak akkor, amikor átléptünk a 31. körbe. Nagyon minimálisat kellett volna hoznia Tamásnak Deadbye -on, hogy futamgyőztesként üdvözölhesse Bala az interjúszobában.

Ám de a sors végül úgy hozta, hogy az öklét Deadbye emelhette a magasba a legvégén, hiszen Ő nyerte meg a G Liga Szingapúri nagydíját, elképesztő taktikát alkalmazván! Micsoda verseny volt ez!
A Szingapúri nagydíj végeredménye: