A Miragesport szezonnyító nagydíja a vártnál is jobban teljesített. Nem csupán a nézettség volt hazánkban sosem tapasztalt magasságokban, hanem a 19 versenyző egymáshoz való iodőbeli közelsége is egy teljesen új definícióval szolgált a ‘versengés’ szó számára, mondhatni – a példájává vált annak.
A showt a Puki István-Kiss Dániel alkotta Mercedes párosa lopta ugyan el, de akadtak bőven emlékezetes momentumok a verseny kapcsán. Ilyen volt a Hevessy Gábor-Jakab Norbert-Kovács Roland hármas hihetetlenül drámai balesete a verseny 20. körének legelején, a 4 -es kanyar féktávjához közelítve. Hevessy Gábor a pálya külső ívén autózott, Kovács Roland a belsőn, míg Jakab szinte 0 lemaradással mögöttük. Mivel Hevessy rendkívül taktikus módon előzte meg Kovácsot, Ő aktiválhatta DRS -ét a 3 -as kanyarból kifelé, az egyenes során. Kovács Roland kigyorsítása viszont olyan jól sikerült, hogy az autóját Hevessy Gábor Aston Martinja mellett tudta tartani, így próbálván visszavenni az a pozíciót, ami bő tíz másodpercet azt megelőzően még az Övé volt. Ahogy egymás mellett haladtak, Kovács minimálisan nyitott jobbra, Jakab Norbert pedig megpróbálta a lehetetlent, és betette autójának az orrát az Aston Martin, és a Ferrari kettőse közé, ám ezzel nagyjából pont egyidejűleg Hevessy Gábor minimálisan levette lábát a gázpedálról, s az említett cselekmények következménye olyannyira balul sült el, hogy Jakab jobb első kereke először Kovács Roland bal hátsó, majd Hevessy Gábor bal hátsó kerekébe kapaszkodva a szó szoros értelmében egymásba fordította a két DVSC Esportolót. Hevessy Gábor kicsúszott, Jakab Norbert maga előtt tolta. Csodával határos módon az autójuk egyetlen egy része sem sérült, ellenben Kovács Roland Ferrarijával, aki komoly szárnysérüléssel jött ki a szituációból, így okozva számára körönként nagyjából egy másodpercnyi időveszteséget.
Az incidens súlyossága egyértelmű volt, a Bizottság azonnal vizsgálni is kezdte az esetet. Némileg megkönnyítette a helyzetüket, hogy Jakab Norbert a verseny leintését követően szinte azonnal óvást nyújtott be Hevessy Gábor, és Kovács Roland ellen, ezzel egyidejűleg pedig az onboardját is a Bizottság rendelkezésére bocsájtotta. Jakab elmondása szerint Hevessy Gábor és Kovács Roland összezártak előtte, miközben Ő arra az 1 autónyi helyre tartott igényt, amit meghagytak neki Kovács Roland jobbra nyitása közben. A baleset bekövetkeztét annak tudta be, hogy Hevessy Gábor szándékosan féktesztelte Őt, mire Kovács Roland szintén szándékos megfontolásból rá húzta az autóját. Óvásába foglalva hozzátette, hogy szeretné, amennyiben a bizottság figyelembe venné a sportszabályzat 3.4 -es pontját, ami kimondja, hogy minden csapaton kívüli együttműködés szigorúan tilos. Ezt a figyelemfelhívását annak a tudatában hozta meg, hogy a két személy, akivel összeakadt a DVSC Forma 1 -es Esportolói. Hamar megérkezett a reflektálás Kovács Roland részéről, aki miután a saját onboardjait mellékelve elmondta, hogy meglátása szerint az incidens bekövetkeztében nem játszott közre, hozzátette, hogy visszautasítja Jakab Norbert a sportszabályzat 3.4 -es pontjának a felhozatalát. Ebből aztán kisebb szóváltás kerekedett, melyet egyébként később a Bizottság fejenként 1-1 büntetőponttal jutalmazott.
A Bizottságnak (amely Trollmula1, Rocky, és Ragnar triójából tevődött össze) meglehetősen nehéz dolga volt, hisz bármennyire is tűnik az eset egyértelműnek, az ok-okozat témája ismételten felszínre került, így egy minden eddiginél átfogóbb, alaposabb vizsgálatot végeztek, melynek során megállapították, hogy Kovács Roland a mellékelt bizonyítékok, és a külső felvételek alapján minden kétséget kizáróan ártatlan volt a baleset bekövetkeztét illetően. A továbbiakban kitértek arra is, hogy bár Hevessy Gábor megmozdulása – melynek során valóban beleemelt a gázpedálba, de ugyanakkor A FÉKPEDÁLBA EGY MÁSODPERC EREJÉIG SEM LÉPETT – szabályba ugyan nem ütközött, viszont azt mégis egy meglehetősen veszélyes helyzetben tette, mellyel súlyosan veszélyeztette a saját, és a társai versenyét is. Ebből fakadóan Hevessy Gábort a sportszabályzat 5.9 -es szabályának az alkalmazásával, és az 5.11 -es szabálypont értelmében 30 másodperces büntetésben részesítették, ami az Ő helyzetében azt jelenti, hogy a 3. helyről hátracsúszott egészen a 12. pozícióig.
Jakab Norbertet is bűnösnek találták a Bizottság tagjai a baleset bekövetkeztében, ugyanis a mellékelt bizonyítékok, és a külső felvételek alapján nem adtak helyet Jakab azon állításának, miszerint 1 autónyi hellyel bármikor is rendelkezett volna a versenyszituáció során, továbbá az 5.1.2 -es szabálypont alapján, veszélyes vezetés, és baleset közvetlen okozása miatt 10 másodperces büntetésben részesítették. Hozzátették, hogy az eredeti időbüntetésből lefaragtak, tekintettel arra, hogy enyhítő körülményként fel lehet hozni a Hevessy hirtelen belassulásából fakadó meglepettséget, ami Őt érte. Jakab Norbert 10 másodperces büntetése azt jelenti a verseny végeredményét tekintve, hogy a 9. hely helyett a 10. -re sorolták vissza.
Így tehát a Miragesport 4. szezonjának szezonnyitó Bahrain nagydíjának a végeredménye a következőként alakult a büntetések után:
A tabella pedig a következőképpen áll 1 verseny után:
Az ítélettel tehát végérvényesen pont került a Bahraini szezonnyitó végére. Szomorkodásra azonban nincs ok, Vasárnap Magyarország legjobb pilótái ismét versenybe szállnak a győzelemért Azerbajdzsánban! Addig is visszanézhető a Miragesport szezonnyitó futama az alábbi linken keresztül: