Szabályzat

0.0 A szabályzat elején egy felhívással szeretnék élni! Azokat az eseményeket, melyre nem érkezik óvás, vagy nem látszódnak az élő közvetítésen, NEM TUDJUK elbírálni! Kérünk mindenkit, hogy a kérdéses, vagy a véleményetek szerint büntetésre szoruló eseteket Discordon, az annak megfelelő szobában jelentsétek be, az óvás szabályainak megfelelően. Továbbá mindenkinek erősen ajánlott a futamok, vagy legalább a kérdéses esetek rögzítése, az esetleges Óvások esetén.

0.1 Nem fogunk a Forma-1 valódi szabályaitól eltérően ítélkezni, azonban a büntetések a bajnokság virtuális mivoltából eltérnek majd a való életben használt rendszertől. Az említett rendszer a szabályzat végén, egy külön pontban lesz olvasható.

0.2 A helyezésekért járó pontosztás egyezik a valódi Forma-1ben használt pontrendszerrel

0.2.1 Amennyiben egy versenyző a futam 75%át teljesítette, majd ezután kiesett, azonban a futam végén mégis pontszerző helyen tartózkodik, a pontjait megtarthatja, és azok mind a csapatbajnokság, mind az egyéni bajnokság pontversenyébe beleszámítanak.

0.3 Az összes ligafutam menete a következő módon néz ki: Egy Rövid Kvalifikációs Edzés, majd egy 50%os futam. A Kvalifikáció, és a futam csak rendkívüli esetben szakítható meg, ezekre a egy szabályzat későbbi pontjában térünk ki.

0.4 Jelentkezés során minden versenyzőnek egy fix nevet kell kiválasztania, melyet az egész szezon alatt kötelező módon tartania kell. A nagydíjak leforgása alatt nem regisztrált név nem vehet részt a futamon. A kijelölt név utáni írások tartalma nem lehet trágár kifejezés, más liga reklám, vagy bármilyen reklám.

0.5 A csatorna, és a liga bármilyen platformján tilos más ligát, vagy terméket reklámozni.

 

1.0 A szabályzat első pontja a versenyzés kereteire fog fókuszálni, lehetőleg minél rövidebben és érthetőbben összefoglalva a lényeget.

1.1 Mindig maradj a Fairplay szabályain belül! Mások leszorítása, kilátástalan bevetődések, és a direkt ütközések szankcionálva lesznek, az adott szituációnak megfelelő büntetéssel!

1.1.1 A fékezés alatti mozgás tilos, és veszélyes a saját, és mások versenyére nézve is.

1.1.2 Védekezés közben egy egyenes alatt egy védekező mozgás tehető meg, illetve plusz egy, amivel a versenyző visszatérhet a versenyívre, ha az szabad. A cikázás, és ezzel együtt mások feltartása komolyan szankcionálva lesz!

1.2 Kékzászló esetén a versenyző az utasítás megjelenése utáni az első adandó alkalommal köteles a gyorsabb versenyző elengedésére, amennyiben 1 autó távolságra kerülnek egymástól, a lassabb versenyző azonnali elengedésre köteles.(edited)

1.3 Bármely pilóta ellen irányuló cselekmény, vagy baleset következtében a pályán elégtételt venni a másik versenyzőn szigorúan tilos, és azonnali kizárással jár a futamból.

1.4 A futam előtt a stratégia fülön, a felvezetőkör előtt addig egyik versenyző sem jelezheti a játék felé felkészültségét, amíg az az egyoldalú kommunikációs csoportban nincsen jelezve, ilyen módon esélyt hagyva mindenkinek, hogy a versenystratégiáját beállíthassa. Az első pilóta, amelyik egy adott futamon megszegi ezt a szabályt, 2 büntetőpontban részesül, sorozatos esetben a bizottság akár a versenyzéstől való jogát is bevonhatja

1.5 Időmérő alatt a levezető, és felvezető kör alatt a pályát szélsőséges módon elhagyni, vagy levágni előnyszerzés érdekében szigorúan tilos, és büntetést von maga után

 

2.0 A kettes pont a játékbeli szankciókra fog kitérni, a lehető legrövidebb módon. A cél itt az volt, hogy a lehető legjobban kihasználjuk, és támaszkodjunk a játék által kínált rendszerre.

2.1 Kanyarlevágás, vagy pályaszélesítés esetén teljes mértékben a játék által használt rendszerre hagyatkozunk! Ebbe beletartozik a pályán kívüli előzés is. Azokban az esetekben, amikor a játékbeli rendszer nem oszt ki büntetést, és az óvásra vonatkozó szabályokon belül bejelentés érkezik, a verseny után a bizottság fog döntést hozni az esettel kapcsolatban. Különösen súlyos esetekben, ahol a játék keretei a döntéshozatalra már nem kínálnak érdembeli megoldást, a bizottság fog döntést hozni.

2.2 A biztonsági autós fázis alatt a játék alapszabályait köteles mindenki betartani, szélsőséges esetekben a bizottság felülbírálhatja a játék döntését.

2.2.1 Safety Car, vagy Virtuális Safety Car fázis alatt tilos a megengedett sebességnél kivételesen lassabban közelekedni, a pályán zavaró módon cikázni. A versenyt vezető személy a verseny újraindításánál a mezőnyt nem viheti veszélyesen alacsony sebesség alá!Ezt a játék nem bünteti, azonban a verseny után a bizottság szélsőséges esetekben élhet büntetéssel.

2.3 Ha a játék által igazságtalan döntés születik egy esetben, az óvás szabályait követve a játékon belüli büntetés a futam után felülbírálásra kerülhet.

2.4 A fent említett rendszernek köszönhetően a játék által jelzett eredmény SEMMILYEN ESETBEN SEM tekinthető a verseny végeredményének.

 

3.0 Az internetkapcsolat, és lecsatalkozások

3.1 A 150msos ping felett versenyző játékosoktól szükségünk lesz multiplayer felvételre, vagy egy előleges tesztre, hogy a ligában részt vehessen, a szélsőséges internetgondok elkerülése érdekében.

3.2 A futam előtti lobbyban kiválasztott versenyzőktől futam előtt egy internetkapcsolat tesztet kötelező módon elvárunk a megfelelő Discord szobába, a lecsatlakozásos problémák előzetes elkerülése érdekében.

3.3 A verseny rajtja után egyéni problémák miatt a futam egy alkalommal indítható újra, a második kör befejezte előtt. Ilyen igényt a közvetítés élő csevegésében lehet benyújtani.

3.4 A játékhibák, és lecsatlakozásos problémák (A ligafutam vezetőjének megítélése alapján) következtében 1 újraindítás rendelhető el, abban az esetben, ha a futam nem érte el az 50%os előrehaladottságot.

3.5 Az időmérő utáni újraindítások esetén az első 10ben végzett versenyzők kötelesek az időmérőn futott leggyorsabb körük gumikeverékén rajtolni. Esős futam ez alól kivételt képez. Ellenkező esetben a versenyző azonnali kizárásra kerül a futamról, melyet a verseny első 2 körében köteles visszavonulással végrehajtani.

 

4.0 Kommunikáció, és Tájékoztatás a ligafutamok leforgása alatt

4.1 Ligafutamok alatt az elő közvetítés csevegése, a Discord szerver, vagy bármely más csatorna által birtokolt platform a piloták egymás közötti vitáinak lerendezésére nem használható. A ligafutam résztvevőinek szidása szintén tiltott kategóriába tartozik. (Példa: Ez a Bala egy igazi nagy zsivány mamlasz!) Ellenkező esetben azonnali kitiltással jutalmazzák az adott platform moderátorai a rendbontó viselkedést.

4.2 A futamok alatt a Steam platformon kijelölt egyoldalú kommunikációs csatorna mindenki számára kötelező módon elérhető kell legyen. Ezen a csatornán a futam lebonyolítója folyamatos instrukciókat fog közvetíteni, melyek nem feltétlen hangoznak el az élő közvetítésben.

4.3 A futam előtti gyülekezőben a közvetítő(k) spectate módba lépése előtt TILOS Ready-t alkalmazni. Ellenkező esetben a versenyző figyelmeztetésben részesül, ha sorozatos esetről van szó, akkor megfelelő mennyiségű büntető ponttal is büntethető.

 

5.0 A Büntetőrendszer

5.1 A bírák által eldöntött szituációk esetén minden esetben egyéni, testreszabott büntetésben részesülnek a versenyzők. Ezek fajtái az alábbiak:
-Azonnali kizárás
-Verseny utáni időbüntetés
-Verseny utáni visszasorolás

5.2 Bevezetésre kerülnek a büntetőpontok a ligákba, melyeket különleges esetekben, és folyamatos szabálysértések esetében alkalmazunk. A büntetőpontok a versenyzőhöz vannak kötve, és a szezon végén nullázódnak. A büntetőpontok csak a maximum (10 pont) elérése után nullázódnak. A büntetőpontok segítségével kiosztott büntetések listája az alábbiak:
– Egy versenyes eltiltás (10 összegyűlt pont)
– Időmérős eltiltás (5 összegyűlt pont)

5.3 Az óvás menete a következő: Az adott eset pontos helyét, és idejét, a kivizsgálást kérő fél, és a kivizsgáltak játékbeli neveit feltüntetve a szituációról írt részletes összefoglalás mellett. Videó felvétel benyújtása erősen ajánlott a leírás mellé. Óvásokat az adott futam vége után legkésőbb 36 órával tudunk fogadni.

5.4 Az Ovások szoba szabályzata:
– A szobába csak tényszerű adatokat várunk, ellenkező esetben a versenyző figyelmeztetésben, sorozatos esetben büntetőpontban, vagy komolyabb büntetésben részesül.
– Véleményeket, és kifejtéseket nem ebben a szobában várunk, beszélgetést főképp nem szeretnénk itt látni.
– Amennyiben harmadik féltől nem további bizonyíték, vagy megfelelő Óvás érkezik, az üzenetet Archiválás után töröljük, majd megfelelő módon szankcionáljuk az esetet.

5.5 Időmérős eltiltás esetén a versenyzőnek, EGY felvezető kör a megengedett, melyet az időmérő bármely pontján elvégezhet. Ez alatt figyelemmel kell lenni arra, hogy a büntetett semmilyen módon ne befolyásolja az időmérő haladását, vagy annak végeredményét. Amennyiben a versenyző gyorskört kezd, vagy bármilyen módon befolyásolja az időmérő végeredményét, azonnali kizárásban részesül.

 

6.0 Futamok kihagyása, és visszavonulások

6.1 Sorozatban kettő darab nem jelzett kihagyás után a versenyzőtől a versenyzés jogát a bizottság jogosult bevonni. Sorozatban 4 darab jelzett kihagyás esetén ugyan ez a jog illeti a bizottságot. Annak a versenyzőnek, aki jelzés mellett kerül ki a ligából, az egyéni pontjai megmaradnak, azonban a csapatpontversenybe nem számítanak bele. Az ilyen versenyző jelzés esetén szó nélkül visszatérhet a ligába, azonban ha a jogátvesztett versenyző a jogfosztása után nem jelenik meg egyetlen futamon sem, a liga végeredményébe egyéni versenyzőként sem lesz számontartva.

6.2 Az visszavonulás az időmérőn csak boxutcába bevonulás után lehetséges. Kritikus törés esetén a pálya egy hosszú egyenesében vonulhat vissza a versenyző. Verseny alatt a visszavonulás a pálya egy biztonságos szakaszán történhet meg.

6.3 A lobbyból való kilépés a futam teljes lebonyolítása alatt szigorúan TILOS! A kilépés csak abban az esetben engedélyezett, amikor az utolsó pályán lévő versenyző is befejezte a futamot, vagy leintésre került a pályáról. Azonnali 5 büntetőpont éri az ezt megszegőket. Azokat, akik az első helyezett beérése után lépnek ki, 2 büntetőponttal honoráljuk